Monday, March 31, 2014

ΠΑΡΕΣΑ ΚΩΝΣΤΑ!! ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΔΑ!!


Μίνι Βιογραφικό!!
[σπουδές]
1993-1995 παρακολούθηση μαθημάτων ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου στο κέντρο τεχνών Πλάκα.
1995-1996 παρακολούθηση μαθημάτων στο εργαστήριο του ζωγράφου Γ.Κουζούνη.
2002 αποφοίτηση από Ι.ΙΕΚ Mocume με ειδικότητα στο σχέδιο και στην κατασκευή χειροποίητου κοσμήματος.

[εκθέσεις]
Ιούνιος 1998 ομαδική έκθεση στον πολυχώρο Stavlos.
Μάιος 1999 ομαδική έκθεση νέων δημιουργών στο μουσείο Ηλία Λαλαούνη.
Ιούνιος 1999 ομαδική έκθεση στο Πόλις
Ιανουάριος 2000 ομαδική έκθεση στο πολιτιστικό κέντρο Διάβαση.
Μάιος 2000 ομαδική έκθεση «ΑRTS & CRAFTS» στο θέατρο Πολιτεία.
Μάιος 2001 έκθεση της ομάδας «Art τις ει» στην γκαλερί HoHα στο Μαρούσι.
Δεκέμβριος 2001 έκθεση της ομάδας «Art τις ει» στην γκαλερί ΖΗΤΑ- ΜΙ στην Θεσσαλονίκη.
Ιούνιος 2003 έκθεση της ομάδας Art τις ει» στον Ναυτικό Όμιλο Βουλιαγμένης.
Φεβρουάριος 2003 συμμετοχή στην εμπορική έκθεση Eικαστικές δημιουργίες Α.Ω. στο ΜΕΚ Παιανίας.
Φεβρουάριος 2004 συμμετοχή στην εμπορική έκθεση Εικαστικές δημιουργίες Α.Ω. στο ΜΕΚ Παιανίας.


1) Ποιό είναι το κίνητρο για να ασχοληθεί κανείς με κάτι σαν και αυτό;

Προσωπικά ο λόγος που με έκανε να ασχοληθώ με το αντικείμενο αυτό ,ήταν η αγάπη μου από πολύ μικρή ηλικία ,να ζωγραφίζω και να κατασκευάζω πράγματα καθώς και η έγκαιρη συνειδητοποίηση ότι ήταν αυτό που ήθελα να κάνω πραγματικά στην ζωή μου.Φυσικά σαν παιδί δεν είχα ξεκαθαρίσει την τελική μορφή της επιθυμίας μου αυτής.Αν και στην κλασσική ερώτηση :''τι θα γίνεις όταν μεγαλώσεις ; '' η απάντηση ήταν  ζωγράφος  στην πορεία αυτό εξελίχθηκε τελικά αλλιώς ...πιστεύω όμως το ίδιο δημιουργικά...

2) Τι αξία μπορεί να έχει το να δημιουργείς με αυτό τον τρόπο;

Το να φτιάχνεις στο μυαλό σου εικόνες και σχέδια και να μπορείς αυτά να τα υλοποιείς με τα χέρια σου ώστε να γίνονται κομμάτι της πραγματικότητας σου ,είναι ανεκτίμητο.Για εμένα, η αξία αυτής της δημιουργικής διαδικασίας είναι ακόμα μεγαλύτερη γιατί με βοηθάει να βρω τις προσωπικές μου ισορροπίες και να εκφράζω τα συναισθήματα μου ευκολότερα.


3)Τι είναι αυτό ακριβώς που κάνεις;(περιγραφή δουλειάς).

 Αυτό που κάνω είναι απλά να εκμεταλλεύομαι την φαντασία μου και να απελευθερώνω τον εαυτό μου μέσα από την δημιουργία των κοσμημάτων και των αντικειμένων που φτιάχνω. Δεν υπάρχουν περιορισμοί σε αυτό και  η μόνη μου βασική αρχή είναι ότι κατασκευάζω να είναι απόλυτα χειροποίητο. Σπάνια θα φτιάξω κάτι δεύτερη φορά και πολλές φορές δεν κρατάω  ούτε καν το πρωτότυπο. Αν χρειαστεί να κατασκευάσω κάτι ξανά ,έχει πάντα μικρές διαφορές από το αρχικό κομμάτι γιατί δεν δουλεύω με καλούπια .αυτό είναι κάτι που πιστεύω πως μου κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον σε αυτήν την δουλειά και της δίνει έναν δικό της χαρακτήρα .

4)Ποια είναι τα προσόντα που χρειάζεται κάποιος για να ασχοληθεί με τη συγκεκριμένη δουλειά,καθώς και το  να δημιουργήσει αλλά και να δημιουργηθεί μέσα από αυτό.

Το σημαντικότερο προσόν που πρέπει να διαθέτει κάποιος για να ασχοληθεί με κάτι τέτοιο ,είναι η φαντασία και η ανάγκη να θέλει κάποιος να βρει την συνέχεια του εαυτού του μέσα από αυτό. Δεν θεωρώ ότι χρειάζονται ιδιαίτερα προσόντα πέρα από την όρεξη του να μάθεις .στην σχολή με τρόμαζε η διαδικασία επεξεργασίας του μετάλλου γιατί μου ήταν κάτι ξένο ,ενώ αντίθετα εκφραζόμουν καλύτερα με το σχεδιαστικό κομμάτι .Αν έχεις διάθεση να μάθεις , μια καλή σχολή μπορεί να σου δώσει τις σωστές βάσεις και τις γνώσεις ώστε να συνεχίσεις μόνος σου και να εξελιχθείς.

5)Η διαδικασία που χρειάζεται για να φτιαχτεί ένα κόσμημα.Από την ιδέα μέχρι την υλοποίηση.

Οταν έχω μια ιδέα για ένα κόσμημα η πρώτη κίνηση είναι να την σχεδιάσω. Θα γίνουν αρκετά προσχέδια μέχρι να καταλήξω στο τελικό το οποίο θα είναι όσο πιο κοντά γίνεται στην αρχική ιδέα αλλά παράλληλα θα έχει και τις προϋποθέσεις ώστε το κόσμημα που θα δημιουργηθεί να καλύπτει κάποιους βασικούς εργονομικούς κανόνες. Το κατασκευαστικό κομμάτι είναι πιο περίπλοκο και προϋποθέτει  πολλές τεχνικές γνώσεις . Συνοπτικά περιλαμβάνει το  κόψιμο του μετάλλου ,τις κολλήσεις ,την επεξεργασία με λίμες και γυαλόχαρτα καθώς και το γυάλισμα και καθάρισμα του κοσμήματος .φυσικά η διαδικασία κατασκευής διαφέρει ανάλογα με το τί θέλουμε να κατασκευάσουμε. Υπάρχουν πολλές τεχνικές όπως αυτής της σφυρηλάτησης ,της οξείδωσης και του σμάλτου που μπορούν να χρησιμοποιηθούν προκειμένου να δώσουμε μια άλλη υφή ,όγκο ή χρώμα στο μέταλλο .

6)Τι είναι αυτό που μπορεί να διεγείρει τη φαντασία σου, ώστε να ξεκινήσεις να σχεδιάζεις, έτσι ώστε να κατασκευάσεις ένα κόσμημα ή οτιδήποτε άλλο αντικείμενο.

Η συνεχής παρατήρηση όλων όσων υπάρχουν δίπλα μου ,είναι αυτό που μπορεί να διεγείρει την φαντασία μου .Κάτι που έμοιαζε για αρκετό καιρό αόρατο ή ασήμαντο ,μπορεί να γίνει ξαφνικά σημαντικό με μια μόνο ματιά,αρκεί φυσικά να είναι η κατάλληλη ώρα και η κατάλληλη ματιά.

7)Πόσο χρόνο μπορεί να χρειαστεί η υλοποίηση μιας ιδέας.

Δεν υπάρχει χρόνος στην υλοποίηση μιας ιδέας.Μπορεί να σκεφτώ κάτι και να ξεκινήσω να το φτιάχνω αμέσως οπότε σε λίγες ώρες ή ημέρες έχω το υλικό αποτέλεσμα στα χέρια μου.Μπορεί όμως και από την στιγμή που θα σκεφτώ κάτι μέχρι την στιγμή της υλοποίησης να περάσουν χρόνια. Μια ιδέα μπορεί να υπάρχει αλλά να μην είναι έτοιμη να πραγματοποιηθεί επειδή οι συνθήκες δεν το επιτρέπουν και εννοώ από την διάθεση μέχρι τις σωστές υποδομές και την τεχνογνωσία, παραδείγματος χάρη τα φωτιστικά '' σπιτάκια '' που κατασκευάζω σαν ιδέα υπήρχε από παλιά,αλλά πέρασε πρώτα από το στάδιο της ζωγραφικής ,στην συνέχεια έγινε κόσμημα και μετά από χρόνια έφτιαξα την πρώτη κατασκευή ,η οποία δεν είχε καν  την χρήση του φωτιστικού και ήταν καθαρά διακοσμητική.

8)Λίγα λόγια για το μαγαζί και το site σας.

Το μαγαζί - εργαστήριο ξεκίνησε να λειτουργεί πριν από 4 χρόνια. Αν και είχα τελειώσει την σχολή από το 2002 ,κάνοντας μια παύση για να γεννήσω την κόρη μου ,οι υποχρεώσεις και η αλλαγή προτεραιοτήτων με ανάγκασαν να αλλάξω επαγγελματικό προσανατολισμό για αρκετά χρόνια .μέσα στο 2010 ,αν και μέσα στην κρίση μπόρεσα να βρω το θάρρος να ξεκινήσω από την αρχή ...Ετσι δημιουργήθηκε αυτός ο χώρος με πολλή αγάπη ,που πιστεύω αντιπροσωπεύει όσο καλύτερα γίνεται την καλλιτεχνική μου ταυτότητα. Ταυτόχρονα δημιουργήθηκε και το site www.paresa.gr από την ομάδα nevma ,μια παρέα νέων παιδιών  με πολύ αγάπη  και φαντασία για την δουλειά τους .βασιζόμενοι στο λογότυπο μου (την πολυκατοικία με το κορίτσι και το μπαλόνι) κατάφεραν να αποδώσουν  με τον καλύτερο τρόπο την τάση φυγής που με χαρακτηρίζει σε συνδυασμό με τον παιδικό και ονειρικό κόσμο που δημιουργώ μέσα από την δουλειά μου .





9)Είναι εύκολο να προωθήσεις και κατ επέκταση να πουλήσεις τις δημιουργίες σου στηρίζοντας ταυτόχρονα με αυτό τον τρόπο ένα τέτοιο μαγαζί σαν αυτό, την συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

Δυστυχώς είναι πολύ δύσκολο να προωθήσεις και να στηρίξεις αυτήν την δουλειά ,ιδιαίτερα σήμερα με τις οικονομικές συνθήκες που επικρατούν.φαντάζομαι δεν είναι για όλους το ίδιο δύσκολο αλλά για μένα είναι αρκετά πολύπλοκο γιατί δεν έχω καθόλου εμπορικό πνεύμα και είμαι ιδιαίτερα κλειστός άνθρωπος. Χαρακτηριστικά που με δυσκολεύουν στο να προβάλω και να προωθήσω σωστά την δουλειά μου .και εδώ όπως στις περισσότερες δουλειές υπάρχουν κάποιοι μυστικοί κανόνες .αν καταφέρεις και προωθήσεις την δουλειά σου στο σωστό μέρος (μουσείο ,γκαλερί) μπορείς εύκολα να αποκτήσεις αναγνωρισιμότητα ακόμα και αν πριν λίγο καιρό έκανες το ίδιο έργο αλλά δεν σε ήξερε κανείς...Φυσικά η αναγνωρισιμότητα δεν ταυτίζεται με την εμπορική επιτυχία .περισσότερο ικανοποιεί την σκοτεινή και ανασφαλή πλευρά του ανθρώπου και ιδιαίτερα του καλλιτέχνη .

10)Τι πιστεύεις ότι είναι αυτό που θα έπρεπε κάποιος να έχει για να ξεχωρίσει στο συγκεκριμένο κλάδο.

Εκτός από γνώσεις και σεβασμό σε αυτήν την δουλειά, φαντασία και παρατηρητικότητα, πρέπει να έχει κανείς πίστη στον εαυτό του καθώς και ψυχική δύναμη για να μπορεί να συνεχίζει παρά τα εμπόδια. Αυτά τα στοιχεία πιστεύω ότι κάνουν κάποιον να ξεχωρίζει και να αντέξει  στον χρόνο.


11)Μπορεί κάποιος να παρακολουθήσει σεμινάριο από εσάς.

Τα τελευταία χρόνια η κατασκευή κοσμήματος έχει γίνει κάτι σαν μόδα.Υπάρχουν δεκάδες εργαστήρια που κάνουν σεμινάρια κάποιων ωρών για να μάθει κανείς να φτιάχνει κοσμήματα.Η προσωπική μου εμπειρία, μου έχει δείξει, πως το να μάθει κανείς την τέχνη του κοσμήματος είναι μια πιο πολύπλοκη διαδικασία η οποία δεν μπορεί να καλυφθεί μέσα από ένα σεμινάριο. Γι'αυτό τον λόγο δεν έχω σκεφτεί ποτέ να κάνω η ίδια σεμινάρια πάνω στο κόσμημα. Αυτό που μου ζητάνε αρκετά και υπάρχει τον τελευταίο καιρό μέσα στο μυαλό μου είναι η πραγματοποίηση σεμιναρίων πάνω στις κατασκευές που κάνω .


12)Μια συμβουλή από τις δικές σας προσωπικές εμπειρίες,για το σήμερα αλλά και για το μέλλον, προς τους αναγνώστες μας που θα θελήσουν να ασχοληθούν με κάτι σαν αυτό.

Δυο  λόγια του Δημήτρη Αποστολάκη :''με τον καιρό να είναι κόντρα ,έχει τιμή σαν πετάς'''











3 comments:

  1. Πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη!Πράγματι είναι τιμή να πετάς με τον καιρό κόντρα. Συγχαρητήρια και στις δυό σας που συνεχίζετε να "πετάτε" κόντρα στον καιρό!!

    ReplyDelete
  2. Πολύ ωραία και ξεχωριστή δουλειά. Μπράβο.

    ReplyDelete
  3. Ευχαριστούσε Πόλυ:-) :-) Το Κάλο παντα βρίσκει το δρόμο να αναδειχθεί. :-)

    ReplyDelete